Follow by Email

"Bengkel Khas Pecutan Akhir Dan Teknik Menjawab Maths 2013"

Teknik Kilat Bagaimana Menguasai Matematik 100%

Jom main ilmu hisab @ kira-kira @ matematik nak??..

bagi mereka yg lemah subjek ni..pergi cari calculator..atau sempoa..atau pakai handphone..atau susun kawan-kawan
dan isteri/suami minta dia orang hulurkan jari..keh..keh..

Dah..?

Ok..camni..kita susun A-Z setara dgn nilai 1-26..pahammm?? laaa..tak faham?..tak apa...mcm ni..

A=1

B=2

C=3

D=4

E=5

F=6

G=7

H=8

I=9

J=10

K=11

L=12

M=13

N=14

O=15

P=16

Q=17

R=18

S=19

T=20

U=21

V=22

W=23

X=24

Y=25

Z=26.......adeyh..penat menaip..

Ok..SOALANNYA..

Apakah yang menjamin kejayaan dlm hidup?..ada yg kata

HARD WORK ..H+A+R+D+W+O+R+K..sama dgn..8+1+18+4+23+15+18+11=98%

KNOWLEDGE..K+N+O+W+L+E+D+G+E..sama dgn..11+14+15+23+12+5+4+7+5=96%

LOVE..L+O+V+E..sama dgn..12+15+22+5=54%..psstt!! dgn cinta semata2..tak kenyang lerr..

LUCK..L+U+C+K..sama dgn.. 12+21+3+11=47%

Abis tuuu..ape yang 100%..??..adakah MONEY?

MONEY..M+O+N+E+Y..sama dgn..13+15+14+5+25=72%aje..adakah ianya..

LEADERSHIP??..L+E+A+D+E+R+S+H+I+P..12+5+1+4+5+18+19+9+16=89%..cet!!..bukan jugek..

Hmm..semua masalah ada penyelesaian..to be at the top..kita kena usaha lebih lagi..supaya kita dapat 100% tu..tak
mustahil..kita semua mampu capai 100% tu..all we need to do is.........

we must change our ATTITUDE..

ATTITUDE..sama dgn..A+T+T+I+T+U+D+E..1+20+20+9+20+21+4+5=100% !!!!!!

it is our ATTITUDE that determines our ALTITUDE!!

Fikir-fikirkan dan selamat beramal..

62 comments:

nurul munirah said...

saya selalu gagal dalam peperiksaan..........subjeknya matematik.............saya dah la nak ambil pmr tahun ini..........macam mana nie................saya nak dapat 8a dalam pmr.................

Anonymous said...

matematik nie..kalau difikirkan balik..sebnrnye subjek senang..cuma kene fokus n wat betul2 jln keje kowt..

Anonymous said...

saye kadang2 lulus kadang2 x lulus....cam ne ni....kalau lulus pun cukup2 makan jek...nak dapat a...peh................................

Anonymous said...

sometimes sy gagal .. sometimes sy lulus ..
sy nk kputusan sy same mcm skola rendah dulu .. always get a .. but now ?? i dont know what happend to me .. may i know , that because of my attitude too ?? or taht beause im fall in love ?? that was to hard 4 forget about it .. please help me find it .. pleaseeee .... ineed your help ..

Anonymous said...

dlm bnyak2 m/plajarn..math m/plajran yg sye mnt..but sometime my mark down..pas2 ble exam skali lg mark sye naik plak..mcm mne sye nk stay sye punyer mark??help me..thun nie sye nk ambik exam..sye hrap sgt sye dpt 9A..

Anonymous said...

saya nk dpt A+ dlm matematik utk spm 2010 nnt!!!

Anonymous said...

dulu saya juga pelajar yang lemah.
matematik perlukan latihan yang banyak.
jika anda membuat ulang kaji dan mengahafal rumus tetapi tidak membuat latihan tidak berguna.
soalan matematik sering buat kita sakit hati kerana kebiasaannya apa yang telah kita lakukan salah.
tetapi, dengan kesalahan itu kita dpt mempelajarinya untuk berusaha mendapatkan jawapan yang betul.
oleh itu, belajarlah daripada kesilapan.
InsyaAllah jika anda semua buat latihan selalu anda akan berjaya.
Allah membantu insan yang kuat berusaha dan sabar.
selagi ada waktu sebelum anda melalui detik-detik di dalam dewan peperiksaan, lebih baik anda terus berusaha dan buat latihan matematik banyak2.
Ia akan membantu anda.
Jika tidak faham, anda digalakan untuk berjumpa dengan guru atau bertanya dengan rakan2.

me..... said...

saya ok jerk. still ok lah menurun pun B . Tapi alhamdulillah kena rajin usaha lah...
yang agak bermasalah nyer nih adik saya. Tak tau lah wat ape sampai x bley nak skor soalan yang susah...........:(

Anonymous said...

i am furqan...my house in the bongawan,sabah...you can ask me...bi,m3,sns and bm...i have to upsr 4 A 1 B....

Anonymous said...

ish...swdihlah tak lama lagi upsr

Anonymous said...

ish dah berusaha lebih tapi tak dapat nak
skor 5a susah woo...

Anonymous said...

he ....upsr dah nak tiba nie

Anonymous said...

umi.umi....................................

Anonymous said...

malas ilah upsr dah nak tiba

Anonymous said...

ini kan dah dekat upsr macam mana mau raya kan?????????????????????????????????????

Anonymous said...

hai saya elya saya tak pandai math.........saya salamah susah bah math tu

Anonymous said...

saya salmah saya selalu gagal

Anonymous said...

hahaha baru tahu ....

Anonymous said...

hai boleh berkenalan...

Anonymous said...

saya sangat lemah dalam matapelajaran sains dan math............saya mesti kalahkan si umi tu..................[furqan]

Anonymous said...

hai boleh berkenalan??saya stacy.

Anonymous said...

boleh....
cara math senang saja cuma kamu perlu pandai dalam 4 benda iaitu:
:darap
:bahagi
:tambah
:tolak

Anonymous said...

hey.. you want chatting with us.[corlia]

Anonymous said...

terima kasih. bagi tahu aq.aq dah tahu semuatu

Anonymous said...

satu lagi kamu perlu hafal sipir..........
sipir 1-12

nurul munirah said...

saya nurul munirah.boleh tolong saya dalam mathematic.please.

Anonymous said...

3 sifir lagi belum aq hafal

Anonymous said...

ape sifirnye........????mungkin saya boleh bantu

Anonymous said...

errrrrr......... knape upsr dimansuhkan tahun depan?????..........

Anonymous said...

sifirnye 98 buleh........

Anonymous said...

ntah...........
kerajaan yg mahukan ...........
tapi tak seronoklah klu upsr dimansuhkan.......
said micy....

Anonymous said...

mane ku tahu eh......

Anonymous said...

say kdg2 dpt,kdg2 x...
klou dpt pun, ingt ker cra nak buat..
ssh la klou owg putabelit soalan ckit dh blurr..

farhana said...

maths xde la ssh
dte cma kne paham dgn jelas n everdy kne wt lthan math cm 1-5 utk fst day smkin ari smkin tmbah soaln jdi kte akn biase dgn soalan2 cm ni
gerenti tme korg jwb exm pasti tersnyum n snng ati bolh jwb nyee
sy dh cubaaa nn alhamdulilah dapat A spjng examm

Anonymous said...

math sy ta pnh tngi..,juz dlm 45 ke bwah ok kerw...
sy rse ta ckop mrkh..

Ariyana said...

math's memang susah bagi saya tapi bagi kawan2 saye mereka kata math's nie senang je

happy selalu said...

nk pat A math cam org len..pi,,susa ar,,huuhu,,org laen senag je pat,,,pekse kali nyh un xtau ar camne result erh,,,huhuhuhu,,oh tuhan!!!!!:(

Anonymous said...

saya nak menduduki exam pmr tahun nie.....saya memerlukan bantuan anda untuk menolong i menguasai subjek matematik.....saya sangat mengharapkan saya lulus exam ni dan dapatkan 'A'tlg saya plz.........

Anonymous said...

saya susah sangat nak menguasai math ni.... selalu je gagal dalam ujian.. next year saya nak spm,, saya nak lulus dalam subjek ni.. saya nak math saya 'A'.. tapi dalam keadaan saya macam ni susah saya nak dapatkan result macam 2.. saya mohon pertolongan.. harap boleh bantu..

Anonymous said...

saya dapat 77 dalam matematik ni macam mana nak dapat 100.hanya saya tahu allah saja boleh tolong saya .saya nak dapat A macam orang lain tolonglah huhuhuhu,oh tuhan........................saya merayu nak dapat A.

Muhd.Ashmal said...

assalamualaikum.Saya ni tahun 3 dah nak masuk tahun 4 nanti UPSR nak wat camne dah la susah asyik gagal je tak pernah dapat A asyik dapat B atau C jer tahun satu dapat C tahun dua dapat C tahun tak tahu lagi yang paling susah matematik yang C dan C tu pelajaran mate matikla

Anonymous said...

Assalamualaikum .Saya akan mengambil pmr tahun nie saya selalu gagal dalam subjet math tak pernah lulus la ... Bagaimana hendak mendapat kan A dalam math .tolong....

Anonymous said...

wat is easiest way to pass maths...

Anonymous said...

saye pena lulus bape kali je..lpas too asyik fail je..pmr lgi seminggu je kowt..cam ne nx skor math??

tengku daniyal tengku ajlan said...

alamak kalau kurang dari 70%-100% kena berhenti skolah






















Anonymous said...

cubalah tawaduk & dan merendah.Jangan cuba rendah kepada org lain.Selalu bertanyakan soalan kpd guru dan jgn peduli apa org nk kata.Be yourself.Lastly berusaha dgn niat mendapat rdha Allah dan kamu have to be confident un your exam.Wassalam.

Anonymous said...

merendah diri dan jgn pandang rendah kpd org lain.(correcrion)

Anonymous said...

lupa lagi 1 benda yg selalu kita lupa. Jgn tengok benda x elok,krana bende nilah yg boleh menghilangkan ilmu yg dipelajari.Selamat maju jaya.

Anonymous said...

sya slalu gagal dlm math.bila upsr 2013 sya x bleh jwb sya nk 5a.sya nk msuk skolah mahad.

Siti said...

Mase form 3 subjek mathematik la paling semangat nak jawab, + dapat cikgu baik. memang best lah, rasa nak balik ke tahun lepas semula. mase saya form 1-2 memang matematik tak boleh nak skor. masuk je form 3 cikgu kasi buku soalan pmr tahun-tahun lepas. memang buat sampai lunyai buku tu!! hahaha. Alhamdulillah dapat A matematik :) tipsnye. matematik ke subjek ape-ape ke. buat latihan InsyaAllah boleh :) dan mesti ade minat dalam diri kalau terpaksa memang tak akan boleh ;)

shira said...

he..pmr dah bape bln je lagi..bkn lama pon..skjap je sbenar nyer masa tu..

wahida and afifah said...

salam saya selalu gagal dalam matapelajaran matemAtik .cm mne ni



nurul wahida and nurafifah.

wahida and afifah said...

salam saya nk beri thu tentang saya gagal dlm matapelajaran bahasa melayu .

Anonymous said...

saya tak nak bagi mak dengan ayah saya sedih bila tengok slip pmr saya teruk. macam mana nak bagi saya lebih mahir dalam matematik sedangkan banyak formula yang saya perlu faham. tolong saya :(

wanahmad said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Saya selalu lulus dalam subjek matematik tapi saya tak pernah dapat a ataupun b,kadang-kadang saya macam tak puas hati sebab dapat asyik dapat c je.hmm....

Anonymous said...

Hye....sye nk mintaa tolong nie....spe2...please ajrkan sye math....esk daa lha nk pmr apa2 prsdiaan pun xbuad lg.hurmm.sye nk dpat 8a sye mmbwa hrapan ibu bapa sye nie sye xnk dyorang sdieh..

Anonymous said...

Hye....sye nk mintaa tolong nie....spe2...please ajrkan sye math....esk daa lha nk pmr apa2 prsdiaan pun xbuad lg.hurmm.sye nk dpat 8a sye mmbwa hrapan ibu bapa sye nie sye xnk dyorang sdieh..

Shahir Rahman said...

Hg

Shahir Rahman said...

Korang ok la dpt blajar dri f1.. aku dlu masuk tahfiz umo dh 21skrg nak kena pulun abis2 la jawabnya. ..2014

Nuraisyah balqis said...

Dri sni saye phm bahawa perangai kite kenalh baik bru dpt 100% dlm markah..
Btol x??

Anonymous said...

Saya selalu gagal dalam subjek math...takk pernah lulus :( hmm..saya takk faham math :( macam mana nakk buat

Post a Comment

Sila Berikan Komen Anda Disini

Letak Iklan anda disini RM50 sebulan.1 Kekosongan sahaja lagi

BENGKEL PECUTAN AWAL 2012

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates